Med hyresgästen
i fokus

En modern fastighetsförvaltning tar sin utgångspunkt i hyresgästupplevelsen. Människor ska trivas, må bra och känna sig trygga. Momentum CRM ger dig en helhetsbild av varje hyresgäst genom hela kundresan.

Vill du som hyresvärd veta mer om hur du kommer igång med CRM i Momentum Fastighet?

Tydliga kommunikationsflöden

Med vår CRM-plattform får du enkelt och snabbt kontakt med sökande och hyresgäster. Du har möjlighet att skapa individuella meddelanden och notifikationer baserat på behoven i din verksamhet.

Effektivt samarbete

Genom att alla konversationer som sker i kundresan samlas på samma ställe blir det enklare att hantera ärenden och samarbeta med dina medarbetare.

Mer tid att prioritera komplexa ärenden

Du har möjlighet att automatisera repetitiva och tidskrävande arbetsuppgifter. Det frigör tid och resurser som istället kan läggas på strategiskt arbete eller förbättringsåtgärder.

Lär känna dina hyresgäster

Med Momentum CRM samlas all kommunikation med era kunder, hyresgäster och sökande i fastighetssystemet och Mina sidor. Era kunder skapar enkelt ärenden och 2-vägs kommunikationen möjliggör att ni kan följa upp och lösa frågor på kort tid. 

Bättre kommunikation – nöjdare hyresgäster.

Ett urval av funktioner

Smidig ärendehantering

Vårt flexibla och strukturerade ärendehanteringssystem ger dig översikt och full kontroll över hyresgästens behov genom hela kundresan.

Dubbelriktad kommunikation

Med Momentum CRM kan dina hyresgäster inte bara kontakta dig direkt via Mina Sidor, ni kan också föra en dialog i varje ärende. Det kan gälla en felanmälan, frågor eller synpunkter.

Aktivitetslogg håller dig uppdaterad

Alla ärenden och konversationer samlas på den gemensamma kundbilden i fastighetssystemet vilket ger dig en tydlig överblick över kundens olika aktiviteter.

IMD (Indiviuell mätning och debitering) för hyresgäster

Hyresgästen kan se och analysera sin energianvändning via integration med Momentum Energi.

Förstklassig hyresgästupplevelse

Synliggör hyresgästens behov

I Aktivitetsloggen visas en tydlig tidslinje över allt som rör en kund.

Samma helhetsbild

När ett ärende besvaras får hyresgästen en notis via e-post och kan direkt läsa och ställa ytterligare frågor vid behov. Eftersom hela konversationen sparas har både du och din hyresgäst samma helhetsbild.

Ökad tillgänglighet via appen

Dina hyresgäster kan nå dig och följa sina ärenden direkt i mobilen eller surfplattan.

Snabba åtgärder

När hyresgäster skickar in felanmälan kan du enkelt registrera och följa upp dessa ärenden vilket leder till snabbare reparationer och nöjdare hyresgäster.

Centraliserad informationshantering

All kundrelaterad information finns tillgänglig på ett och samma ställe.

 

 

Smidiga integrationsmöjligheter

Vår CRM-plattform är utformad för att enkelt integreras med andra system och verktyg som du redan använder. Du kan koppla samman CRM:et med exempelvis bokföringssystem som Akribi.

“Idag kan vi lägga mer tid på sådant som skapar värde.”

Fredrik Tillberg
Energistrateg på Locum

“Nu behöver vi inte välja var vi samlar in data – den kan gå in i ett system och ändå vara åtkomlig för andra.”

Jonas Holmberg
Energiingenjör på Riksbyggen

“Det var hög tid för oss att byta system och det visade sig att valet var enkelt – Momentum var helt överlägset i modernitet och användarvänlighet”

Staffan Hummerhielm
Ekonomichef på Vänersborgsbostäder
Xpand

“Efter att vi har övergått allt mer mot en automatiserad verksamhet har vi sett att vi sparar tid, resurser och har fått bättre data.”

Bengt Tibbling
Ansvarig för fastighets-IT på Kopparstaden

Vill du veta mer?

Om du har frågor eller vill ha en genomgång av Momentum CRM är du alltid välkommen att höra av dig.