3 min

Möt Oscar Jarebro - verksamhetskonsult på Momentum

Publicerad 13 dec. 2019
Författare

"Momentum är en framåt organisation och mitt team brinner verkligen för våra kunder och det vi gör. "

Oscar Jarebro

Verksamhetskonsult, Momentum Energi

Hej Oscar!

Till att börja med, hur ser din nuvarande roll ut?

Min roll som verksamhetskonsult inom energiuppföljning innebär att leverera systemlösningen till kunden, leda kunden rätt i energiuppföljningsarbetet samt presentera lösningar och anpassningar för att möta de behov som finns. Med flera projekt av varierande storlek och omfattning igång samtidigt blir det aldrig tråkigt.

Som konsult jobbar jag nära kunderna, både vid införande av nya projekt och vid utveckling av befintliga kunders energiarbete. Så det gäller att hålla en hel del bollar i luften samtidigt. Som konsult kan jag ena dagen hålla en utbildning i systemanvändande och andra dagen vara del av ett affärsutvecklingsprojekt i en kunds organisation.

Hur länge har du arbetat på Momentum?

Jag har jobbat på Momentum i snart 3 år, innan dess kommer jag från HSB Förvaltning och studier vid KTH Samhällsbyggnad (Lantmäteri) – Real Estate and Construction Management.

Beskriv ditt roligaste projekt?

Just nu håller jag på med ett projekt där vi tillsammans med kunden konkretiserar energibesparingsarbetet i organisationen. Vi har en konstruktiv dialog för att ta nästa steg i deras energiarbete. Tillsammans med kunden optimerar vi systemstödet och tacklar kommunikativa utmaningar så väl som logiska och organisatoriska.

Till sist – vad är det bästa med ditt jobb?

Att det är både kreativt och omväxlande. Jag får jobba med alltifrån organisationsutveckling till statistik analys och kommunikation. Dessutom jobbar jag i ett team som verkligen brinner för våra kunder och det vi gör.

Mer från bloggen

Fastighetssystem 3 min

Artificiell intelligens förändrar dialogen i fastighetsbranschen

Det har nog knappast undgått någon att utvecklingen av artificiell intelligens har gjort imponerande framsteg 2023. Forskare och affärsledare vill dra i handbromsen samtidigt som företagen slåss om att vara först med att få ut nya tillämpningar. Tekniken förutspås förändra samhället på samma sätt som internet en gång gjorde men hur påverkar den dagens fastighetsägare?  

Läs mer
Energiuppföljning 2 min

Gröna hyresavtal – en vinst för fastighetsägare, hyresgäster och miljön

Att göra fastigheter mer hållbara och miljövänliga är inte bara bra för planeten, utan det kan också vara ekonomiskt lönsamt i längden. Ett sätt att bidra till detta är genom att skriva ett grönt hyresavtal för lokaler. 

Läs mer
Digitalisering 2 min

Hyresgäster vill helst kommunicera via sms

En ny rapport visar att hyresgäster i Sverige uppskattar digitala plattformar för kommunikation med fastighetsägaren. Vid felanmälan vill hyresgästen få uppdateringar via kommunikationskanaler som inte kräver någon direkt respons. Endast 1% av alla som svarat uppger att de besöker fastighetsägarens kundcenter. 

Läs mer
Fastighetssystem 3 min

Artificiell intelligens förändrar dialogen i fastighetsbranschen

Det har nog knappast undgått någon att utvecklingen av artificiell intelligens har gjort imponerande framsteg 2023. Forskare och affärsledare vill dra i handbromsen samtidigt som företagen slåss om att vara först med att få ut nya tillämpningar. Tekniken förutspås förändra samhället på samma sätt som internet en gång gjorde men hur påverkar den dagens fastighetsägare?  

Läs mer
Energiuppföljning 2 min

Gröna hyresavtal – en vinst för fastighetsägare, hyresgäster och miljön

Att göra fastigheter mer hållbara och miljövänliga är inte bara bra för planeten, utan det kan också vara ekonomiskt lönsamt i längden. Ett sätt att bidra till detta är genom att skriva ett grönt hyresavtal för lokaler. 

Läs mer
Digitalisering 2 min

Hyresgäster vill helst kommunicera via sms

En ny rapport visar att hyresgäster i Sverige uppskattar digitala plattformar för kommunikation med fastighetsägaren. Vid felanmälan vill hyresgästen få uppdateringar via kommunikationskanaler som inte kräver någon direkt respons. Endast 1% av alla som svarat uppger att de besöker fastighetsägarens kundcenter. 

Läs mer

Vill du veta mer?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.